Monday 5 October 2020

מדוע, עבורי, זה דווקא נתניהו

 


 "איך יתכן שאשה אינטליגנטית כמוך מצביעה עבור נתניהו?" שאל אותי פעם אחד מחברי ה"נאורים"

"התשובה בשאלתך," עניתי ללא ניד עפעף, "ובמילה אחת 'אינטליגנטית!'"
הרשו לי לקחת אתכם אחורה לשנת 1977, שנת "המהפך.“
באותה תקופה, למדתי בארה"ב. הייתי צעירה בעלת חלומות, סטודנטית בברקלי, אחת הרוצה להיות חלוצה בשינוי העולם לטובה. בקיצור הייתי שמאלנית.
לאחר שגלי הזעזוע בקרבי שככו, התחלתי לשאול, "איך נתנו להם לנצח?"
"כאשר התפכחתי, התחלתי לשאול, "מדוע ניצח הליכוד?"
בחנתי את התוצאות ושמתי לב שמרבית הבוחרים, אז, היו יוצאי עדות המזרח.
תוך זמן קצר הבנתי היכן הייתה טעותי. אותם אנשים שהצביעו עבור הליכוד, מוצאם, של רבים מהם, הוא מאותן מדינות אשר קמות עלינו לכלותינו. האנשים האלה והוריהם חיו במחיצתם של אזרחי אותן מדינות אשר, לצערי, חלק מהם נוטרים לנו טינה עזה. החיים מדינות אלה למדו את אחינו להכיר היטב את דפוסי המחשבה שלהם ואת אופן התנהלותם. חשוב מכל הם ידעו מהי הדרך הטובה ביותר לעמוד אל מולם ולהתגבר עליהם. לי, כבת לשני הורים יוצאי מזרח אירופה, לא היה שמץ של מושג בנושא.
מאותו יום ואילך אני ליכודניקית.
ברשותכם, אחזור לנושא הכותרת, "מדוע דווקא נתניהו?“
בעולמנו המורכב, הכל יחסי. על מנת להבין את ערך היחסויות, חייבים להתנסות בחוויות דומות כדי לגבש דעה מוצקת, ועד כמה שניתן, אובייקטיבית, לגביהן.
כפי שחלק מכם יודעים, התגוררתי במספר מדינות, כולן בעלות אופי דמוקרטי. למנהיגיהם כולם אותה מטרה מוצהרת, כמובן, ביטחונו ובריאותו של העם שבחר בהם. בכל אחת מהמדינות בהן חייתי הייתי מעורבת בעבודה עם הממשל, בדרך זו או אחרת. עקבתי מקרוב אחרי ולמדתי להכיר את דרך עבודתם של מנהיגיהם ודרכי התנהלותם.
ראיתי מנהיגים אשר, במדיניות כושלת, הרסו מדינות. מאידך, חוויתי מנהיגים אשר, בחוכמת הלב, בנו אותה מחדש ולתפארת עמם. ראיתי גם מנהיגים קטנים מנצלים את המערכת למטרתם האישית אם באמצעות גישה פופוליסטית או בטיפוח שנאת חינם. מצד שני ראיתי מנהיגים דגולים אשר טובת עמם עומדת בראש מעייניהם.
אז, האמינו לי, בבקשה, אמת המידה, הכלי שבניתי במשך השנים, עוזר לי בימים אלה, במיוחד. הוא מאפשר בידי להכיר את הטוב ביותר יחסית לאחרים בעל מראה ותוכן זהים, המאוגדים באותה קבוצה. במקרה זה הקבוצה היא מדינות בעלות אופי דמוקרטי
נתניהו, הוא בהחלט מנהיג משכמו ומעלה, הבולט בקרב אותה קבוצת מנהיגי העולם הדמוקרטי. נתניהו הינו ראש ממשלה אחראי. הוא איש ציוני בכל רמ"ח איבריו, אוהב עמו, ומודע לעברו ספוג הדם. לדעתי,  הדאגה לבטחון עמו  ולעתידו הינו הגורם המכונן אותו מידי ביומו. אז אמשיך לבחור בו!
אם ניתן לסכם מאמר זה במשפט אחדת אז הריהו לפניכם:
המהפך הפך אותי לליכודניקית. החיים במדינות זרות ואופן התנהלות מנהיגיהם, הם אלה שהפכו אותי לתומכת נלהבת של מבנימין נתניהו.
מחזקת את ידיך, ראש ממשלתנו היקר!




No comments:

Post a Comment